magda rittenhouse magda rittenhouse
94
BLOG

vintage mccain czyli wersja klasyczna - mac z klasą

magda rittenhouse magda rittenhouse Polityka Obserwuj notkę 28

W szalonej kampanii, ktόra wczoraj w nocy wreszcie się zakończyła (oddychamy z ulgą, prawda?), było sporo pięknych i wzruszających momentόw. Oraz przemόwień.

W moim prywatnym rankingu zwyciężyły trzy:
  1. „bluesowe” przemόwienie Obamy na teat rasy i historii Ameryki, ktόre wygłosił w marcu w Filadelfii i o ktόrym obszernie tu na blogu pisałam.
  2.  krόtkie acz przejmujące przemόwienie senatora Edwarda Kennedy'ego, ktόry mimo raka mόzgu niespodziewanie pojawił się na konwencji Demokratόw w Denver i o ktόrym rόwnież wόwczas doniosłam.
  3. wczorajsze "pozegnalne" przemόwienie McCaina. Vintage McCain podsumował to krόtko jeden z komentatorόw. Czyli McCain w wersji klasycznej. Ten dawny Mac z klasą. Tak jak na tym zdjeciu, pozyczonym z Reutersa. Nie jest wczorajsze, tylko juz calkiem stare (czyli vintage...:>). Moim zdaniem, to jedno z najlepszych zdjec z kampanii, jakie widzialam, wiec nie moge sie powstrzymac przed powieszeniem:

 

Kto ma ochotę wysłuchaċ go w całości, niech kliknie tutaj. W przeciwnym razie, polecam kilka fragmentόw:  

Kończymy długą podrόż. Amerykański narόd wypowiedział się. Wypowiedział się bardzo jasno.

Zadzwoniłem przed chwilą do senatora Baracka Obamy – (w tym miejscu wśrόd zgromadzonych w Phoenix, w Arizonie zwolennikόw McCaina pojawiły się gwizdy i okrzyki, ktόre McCain natychmiast uciął)  – zadzwoniłem, żeby mu pogratulowaċ.

Został prezydentem kraju, ktόry obaj kochamy.

Odniόsł sukces dzięki wytrwałości i swoim zdolnościom i już to zasługuje na szacunek. Ale jeszcze większy podziw budzi we mnie fakt, że udało mu się, zainspirowaċ do działania i nadziei tylu Amerykanόw, ktόrzy do  niedawna, żywili błędne przekonanie, że ich udział w całym procesie nie ma najmniejszego znaczenia.

Ponieśliśmy porażkę, ale to ja przegrałem, a nie wy.

Wszyscy kandydaci podczas kampanii popełniają błędy i z pewnością wiele błędόw popełniłem ja.

Nie mam jednak zamiaru marnowaċ przyszłości i choċby przez moment zastanawaiċ się, co by było gdyby.

Udział w tej kampanii był i pozostanie dla mnie ogromnym zaszczytem i w tej chwili w moim sercu nie ma niczego oprόcz wdzięczności. Wdzięczności wobec Amerykanόw, ktόrzy chcieli mnie wysłuchaċ, zanim zdecydowali, że na czele naszego kraju stanie senator Barack Obama i mόj bliski przyjaciel senator Joe Biden.

Czekają nas ogromne wyzwania.... Oczywiście odczuwamy rozczarowanie, ale jutro musimy wznieśċ się ponadto”.

Rozczarowani zwolennicy gwizadli i buczeli. McCain szybko acz zdecydowanie ich uciszyl. I wezwał, by wsparli nowego prezydenta, by włączyli się we wspόlny wysiłek, budowanie mostόw i poszukiwanie kompromisόw. Mόwił o służbie dla Ameryki, ktόrą kocha. Czynił to przez minione pόł wieku, i ma zamiar czyniċ nadal.

Uważam to za ogromne błogosłwieństwo.

Moje serce przepełnione jest miłością i wdzięcznością wobec wszystkich obywateli Ameryki – niezależnie czy głosowali na mnie czy na mojego byłego przeciwnika, ktόry teraz będzie moim prezydentem.

Wiele rzeczy, ktόre mόwił (i robił) podczas kampanii nie budziło mojego entuzjazmu.

Nadal uważam, że dobrze się stało iż to Obama świętuje dzis zwyciestwo. 

A mimo to chylę czoła.

McCain pokazał klasę, jakiej dziś raczej już się nie spotyka. Vintage Mac.   

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka